interior băcănie

Despre consumul de peşte şi protejarea producţiei româneşti

Despre consumul de peşte şi protejarea producţiei româneşti am vorbitcu Mădălina Panaete la Ziarul Financiar. De fapt, mai mulţi jucători importanţi din piscicultura românească şi nu numai. S-au spus multe şi, din nefericire, dureroase. Ne-au fost alături Călin Popescu, fondator, Viva Prod Solution (Viva Fish), Marian Moise, proprietar, Păstrăvăria Şirna (jud. Prahova).

Acesta este articolil care aduce în faţă câteva aspecte legate de creşterea şi comercializarea peştelui în România:

ZF AGROPOWER. Cum putem creşte consumul de peşte românesc: avem nevoie de constanţă în livrări, de mai multă organizare, dar şi de finanţare. Se aduce peşte mai ieftin din Turcia şi Bulgariahttps://www.zf.ro/zf-agropower/zf-agropower-cum-putem-creste-consumul-de-peste-romanesc-avem-nevoie-21710218.

Bolloga şi consumul de peşte

Bolloga model de afacere

Vă invităm să urmăriţi materialul video din link, dar înainte, Bolloga, aşa cum apare ea în articolul scris.

„Pe de altă parte, familia Oltean a pariat pe o păstrăvărie ecologică în judeţul Cluj, iar pentru că realizează o producţie mică, iar termenul de valabilitate a peştelui nu-i permite să livreze în marile lanţuri, s-a concentrat pe zona de băcănie, dezvoltând atât Păstrăvăria Bolloga, cât şi două băcănii cu produse româneşti în judeţul Cluj”, spune Mădălina Panaete.

„Când vorbim de o fermă ecologică este imposibil de livrat cantităţi mari din punctul nostru de vedere, în condiţiile în care eşti obligat să nu depăşeşti cantitatea de 20 de kg pe metru cub de apă. Este aproape imposibil să ai o producţie care să serveşti o reţea mare de magazine. Şi nu am reuşit să rezolvăm problema termenului de valabilitate a peştelui, avem 3 zile valabilitate“, a spus Ovidiu Oltean, cofondator al Păstrăvăriei Bolloga. El a spus că a observat că în străinătate, în cadrul fermelor se dezvoltă băcănii sau magazine unde antreprenorii îşi vând produsele, a decis să meargă pe acest model având în vedere că producţia nu îi permite să livreze în marile reţele.

„Încurajez tinerii care îşi fac curaj să intre în antreprenoriat să încerce să gândească lucrurile la nivel mai mărunt şi să încerce să păstreze businessul la nivelul acesta de afacere de familie pentru că ce depăşeşte acest nivel vine cu nişte provocări greu de dus“.