Băcănia Bolloga face parte din republica antreprenorilor. Ea este, credem noi, un model de bune practici, nu doar pentru arealul Clujului, ci pentru întreaga ţară. Reţeta noastră e simplă: un producător certificat ecologic coagulează în jurul lui alţi producători locali oneşti, responsabili.
La oameni buni, vorbe bune
Republica.ro este o publicaţie on-line ce reuneşte un număr însemnat de jurnaşişti. Unii sunt personalităţi cunoscute ale presei şi culturii româneşti. Alţii sunt tineri ce colindă, cu entuziasmul lor, ţara în lung şi-n lat. Băcănia Bolloga a intrat şi ea în vizorul acestei publicaţii. Mulţumim că ne-aţi inclus în republica antreprenorilor!
Iată cu ce titlu a venit Ramona Loznianu în faţa cititorilor https://republica.ro:
Soții Oltean au investit 700.000 de euro într-o păstrăvărie ecologică și „s-au trezit” că nu au unde să-și vândă peștele. Au găsit însă o soluție prin care își propun să ajute și alți producători locali. Republica antreprenorilor
„Una dintre marile probleme de care se lovesc producătorii locali mici și mijlocii este faptul că nu au unde să-și vândă produsele. Cu aceeași dificultate s-au confruntat și Vasilena și Ovidiu Oltean, care în 2017 au început producția de păstrăv ecologic într-o fermă din satul Bologa, în județul Cluj, după o investiție de 700.000 de euro din fonduri europene. Și pentru că în prezent se află în proces de certificare a unei ferme ecologice de păsări pășunate, ar și pentru că de-a lungul timpului au cunoscut mulți producători locali care, de asemenea, nu pot ajunge la clientul final, au decis să rezolve problema distribuției atât pentru ei, cât și pentru alții. Astfel, au investit 200.000 de euro în două băcănii în Cluj”.
Republica antreprenorilor
Ne place să credem că antreprenoriatul este soluţia pentru o structură economică echilibrată, atât la nivel local, cât şi zonal. Pentru ca să funcţioneze şi la nivel naţional, e nevoie de politici economice coerente. E nevoie cu adevărat de republica antreprenorilor. Deocamdată, noi muncim şi suntem gata să împărtăşim şi altora din experianţa noastră.
„La început (când au deschis păstrăvăria -n.r.) a mers foarte prost. Aveam un produs unic în România și ne-am trezit că nu avem unde să-l vindem. Ani de zile am făcut livrări la domiciliu cu duba frigorifică. Iar aceasta este o problemă a tuturor producătorilor mici și mijlocii din țară, pentru că în piețe ajung mai mult samsarii decât producătorii, iar relația cu supermarketurile este dificilă, pentru că un producător mediu se lovește de tot felul de provocări, iar prețul este foarte mic. (…) Și atunci noi ne-am decis să investim într-o băcănie. Am deschis afacerea asta în primul rând pentru a ne putea desface păstrăvul nostru și păsările de carne, dar și pentru a putea oferi celorlalți o variantă curată, simplă, de distribuție, fără stres că trebuie să-și supradimensioneze afacerea ca atunci când intri în relație cu un supermarket”, explică Ovidiu Oltean”.
Mulţumim, Ramona Loznianu, mulţumim, Republica.ro!